söndag 15 mars 2009

44.

Efter en helg i sveriges svar på Jonestown har jag en hel del att ventilera om. Jönköping öppnade mina ögon vad gäller marknadsföring och hur företag väljer att profilera sig själva och sina produkter.

Det första som slog mig var underklädesbutiken Underbart. Hur fan tänker man där egentligen. Underbart är väl det sista man som underklädesbutik vill lura i sina kunder att det ska vara. Under ska det inte vara bart, för då säljer dom ju för helvete inte en enda bh till.

Sen när jag var och skaffade skönhetsprodukter på min favoritaffär Systembolaget fick jag syn på något än mer underligt. En spritsort som de försökte sälja in hos kunderna med motiveringen att den hade en smak av "säd". Det låter lite underligt att locka med sädsmakande sprit. Jag napade inte på det och av antalet flaskor som stod på hyllan var det inte många andra som gjort det heller.

Så i framtiden tycker jag att alla företag och butiker borde använda det lilla de har innanför sina tunnhåriga fontaneller och ge saker och ting vettiga namn.

Far åt helvete!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar